torsdag 10. oktober 2013

Min første elgjakt..


Årets elgjakt er i gang,
og jaktlaget her har allerede felt en god del av kvota si.
Tidligere i uka slang jeg med meg Bonden en tur..

 Varme klær, god niste og kakao på termosen..

En stille og fin morgen..
Hører på radioen, 
lytter etter elghundene..
Venter i spenning på at elgen skal dukke opp.. 

Men det kom ingen elg,
i hvertfall ikke til vår post..
Litt kjedelig i grunn.. 

Men det har man jo ingen garanti for..
(jeg hadde nesten regnet med det, typisk min flaks..)



Jeg får hive meg på ved neste mulighet igjen..
Det var jo ganske så koselig og få være sammen med Bonden min
selv om vi ikke så et eneste dyr...
(ikke engang et lite rådyr)
 
Gjør jo godt for kropp og sjel som dem sier..
Mye frisk (kald) luft, fin natur og (fraværende) dyreliv.
 
Det er i allefall deilig å gjøre noe annet enn jobbsøking og husarbeid en dag.
Og det aller beste er jo at matpakka smaker ekstra godt når man er ute på tur.
Det frister til gjentakelse...
 
Ønsker dere en herlig torsdagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et lite spor :)