lørdag 19. oktober 2013

Herlig høst..

Nå kan man trygt si at høsten er her..
Kjenner det i hele kroppen..
Den fantastiske energien man får om sommeren er borte
og det er litt ekstra tiltak å sette igang med ting
I hvertfall så føler jeg det sånn..

De lyse, klare fargene er byttet ut med bruntoner i naturen..
Enda kan vi nyte noen herlige farger før de går helt i vinterdvalen sin..


Høsten er alltid litt trist synes jeg...
Kanskje det henger igjen fra jeg gikk på skolen og feriefølelsen var over..
Men nå har jeg sakte men sikkert begynt å sette litt pris på den også..
Det er jo faktisk fint å være ute selv om man ikke kan gå i shorts..

Kattene synes det er ekstra stas å være med når jeg holder på ute om dagen..
Det er jo så gøy når jeg raker i løvet..
(..det er godt noen synes det er morsomt å rake..)

Egentlig er det en takknemlig jobb å rake løv,
Det er ikke mye som skal til før man ser resultater.
Vel, hvis man raker etter at alt løvet har falt ned riktignok..
Stripa, Kjakan og jeg gjorde en hederlig innsats tidligere i uken.
 
Det var ikke ett løv å se..
-i hvertfall ikke på bakken
 
Nå ser det ikke ut som om vi har gjort noe i det hele tatt,
så vi må nok til pers igjen..
 
 
Nytt av året er henger til gressklipperen.
Det var Bonden sitt forslag.
Han mente på at det ville være kjekt..
Jeg var litt motvillig til å begynne med..
Tenkte nok at det var gutter i et nøtteskall.. 
Hvis det ikke bråker er det ikke noe gøy..
 
Hva er da galt med en god, gammeldags trillebår liksom?
 
Så nå har jeg altså fått meg en liten henger
Jeg skal innrømme at det faktisk er ganske så praktisk,
selv om det kanskje ikke var en absolutt nødvendighet..

Stripa er i allefall fornøyd,
nå har han et sted han kan slappe av mens andre gjør den kjedelige jobben..

Ha en god lørdagskveld!
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et lite spor :)