tirsdag 29. november 2011

Herlige adventstid..

Endelig er adventstiden her.
Tiden før jul som er den aller beste.
Pynte, bake og tenne lys..
Glede seg til den store dagen..

Men for meg starter det ikke ordentlig før det blir desember.
Jeg synes det er litt rart å tenne det første lyset i november. 
Litt adventspynt har allikevel kommet opp.. 

Nissejenta jeg kjøpte på kremmerhuset i fjor har fått kommet opp fra kjelleren. 
Synes hun er så søt med i den gammeldagse kjolen sin.
Jeg elsker sammensetningen av rødt og lysebrun til jul. 
Minner litt om strisekk og røde julebånd.
Litt gammeldags kanskje.. 

Kjøkkenkroken har også fått litt julestemning. 
Jeg har vokst opp med å pynte opp på lille julaften. 
Juletre og julepynt i hele huset.
Herlig å våkne opp til julehus på juleaften. 
Men litt skal få komme frem før den tid. 


Enda er jeg ikke helt ferdig til adventstiden. 
Jeg får late som om den starter på torsdag. 
Adventstakene og lys har kommet opp, 
det mangler bare litt duker og pynt.

Jeg har holdt på med et annet prosjekt som har tatt all min tid den siste uken.
Gleder meg til å kunne vise det frem til dere,
men jeg må nok vente litt.. 
(selv om jeg egentlig ikke har tålmodighet til det)

Her kommer en liten sniktitt.. 
Den søte julegrisen kjøpte jeg på shopping i Gøteborg.
Overraskelsestur for tæntis.
Den satt overalt i butikken, og hver gang jeg gikk forbi den sa den 
"Jeg vil hjem, ta meg med hjem" 
Og vips så ble den med i handleposen hjem, den kunne jo ikke bare sitte der helt alene stakkar. 
Passet fint sammen med det lille førjulstreet mitt i storstua synes jeg. 

Men nå får jeg ta kvelden, før jeg røper noe mer. 
God natt!

1 kommentar:

  1. Så koslig det blir, Ida. Jeg gleder meg også til å se. Takk for sniktitten.
    "tæntis"

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et lite spor :)