torsdag 14. januar 2010

Ida lager mat hun ikke kan...

Nytt år og nye muligheter! Dette året har jeg bestemt meg for at jeg skal lære meg noen matkunster. Vel, jeg er ikke helt tilbakestående når det kommer til matlaging, om jeg får si det selv, men det er alltid greit med noe nytt. Jeg ender som regel alltid opp med å lage en kyllingrett, og det kan jo bli litt kjedelig i lengden.

Jeg så en film som het "Julie&Julia". Den handler i grove trekk om ei ung jente som aldri klarer å fullføre det hun starter på. (Kjenner meg merkelig nok igjen her.) Hun bestemmer seg for å opprette en blogg og skrive om hvordan hun koker seg igjennom nærmere 600 av Julia Child sine oppskrifter på 365 dager.En morsom og inspirerende film jeg anbefaller på det sterkeste.


Som fattig student har jeg verken tid eller råd til å koke meg igjennom en hel kokebok på et år, men som sagt så ble jeg inspirert. Jeg vil utvide mine kjøkkenkunster og har derfor bestemt meg for at jeg skal lage en ny matrett hver uke. Det skal være en oppskrift jeg aldri har laget før slik at jeg tvinger meg selv til å lære på den måten. Både spennende og skummelt, men jeg gleder meg til og komme i gang.

I morgen starter "Ida lager mat hun ikke kan". Jeg vet ikke helt hva jeg skal lage enda, men det har blitt foreslått noe med fisk. Romvenninna mi har sagt seg villig til å være forsøksperson (evt. glad for å slippe og lage mat), så dette kan bli spennende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et lite spor :)