fredag 12. mars 2010

Pannekaker....


Det måtte skje før eller siden, jeg har laget pannekaker for første gang! Nå er vel ikke det å lage pannekaker i seg selv så stort, men jeg er fornøyd med at jeg mestret også dette uten altfor store utfordringer. Jeg har faktisk aldri laget det helt selv før, så dette kan gå under matprosjektet. Det er ikke særlig vanskelig, og det er vel ikke angsten for å mislykkes som har holdt meg fra å lage denne retten.


Egg, mel, melk og salt røres sammen til 
en røre (uten klumper). 
Så skal røren svelle i 20 laaaange minutter. 
Nå er det bare til å finne frem stekepanne og sette i gang 
med å kaste pannekakene rundt i luften. 
Er man student og bor for seg selv kan 
man trygt eksprimentere med 
pannekakekasting uten å få for mange 
skeptiske blikk fra mor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et lite spor :)