torsdag 17. november 2011

Endelig drømme søte drømmer..


Endelig er vi ferdige med oppussingen av soverommet. 
Jeg har ventet og ventet
-men endelig har vi fått mørkt gulv og lyse vegger slik jeg har drømt om. 

Det gjenstår fortsatt litt arbeid før vi er helt ferdig med oppussingen. 
Litt maling trengs både her og der..
..må si jeg gleder meg til å male over alle spikerhullene.. mumle.. 
 ..men også selvfølgelig litt mer stæsj! 

 Etter å ha tilbrakt en uke utenfor soverommet 
var jeg klar for å flytte senga inn igjen så fort som mulig, "stæsjet" eller ei.
Pyntingen er jo det morsomste, og jeg gleder meg til å gjøre rommet hjemmekoselig.

Nattbordene skal byttes ut, gardinstang og gardiner skal henges opp. 
Gulvteppene skal også byttes ut, bare jeg finner de jeg vil ha.
Det ene teppet hører faktisk til kjøkkenet, men vi måtte bruke det til å flytte komoden på. 

Jeg har mange planer og kreative ideer 
om hvordan rommet skal bli til slutt! 
Men som vanlig er jeg litt for rastløs og må ta bilde før det er helt ferdig.. 

Ikke så helt ulikt fra hvordan det er nå, senga og nattbordene er akkurat de samme og på samme plass.
Jeg synes det er utrolig deilig å ha fått et mørkt gulv  
istedenfor det hvite som lå der tidligere. 
Hvitt kan være stilig nok det, men forferdelig upraktisk synes nå jeg. 
Det ser alltid så mye finere ut i interiørbladene enn det gjør her hjemme.
En litt lunere stemning med det mørke mot det lyse.

Veggene på soverommet har vært litt vel for mye beige og blomstrete for min del. 
Litt lettere å forandre på farge og stil etter humøret nå som gulv og vegger er mer nøytrale.
Nå kommer det nok til å bli lettere å pynte opp rommet også, nå som jeg faktisk trives der. 
..slippe å føle seg som Ferdinan som "luktar på blommorna" når jeg skal sove 
Mye arbeid, men moro når man ser det ferdige resultatet!
Nå skal jeg legge meg i det nye, herlige soverommet mitt.
Ønsker alle en riktig god natt!  

4 kommentarer:

  1. Se der se! Gratulerer med nytt soverom Ida! Ble kjempebra;)

    SvarSlett
  2. Oy! En forandring ja! Kjempefint! =)

    SvarSlett
  3. Flott resultat, sjølv om eg elskar mine kvite golv :)

    God laurdagskveld!

    SvarSlett
  4. Hei på deg :) koselig dere har det da..alltid kjekt med oppussing syns jeg, og som deg liker også jeg interiør og små ting som gjør huset søtt og koselig :) da fikk du en ny følger..ta gjerne turen innom meg du også :) ha en fin fin søndag, og hilsen kommer fra Ann-Christin.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et lite spor :)