fredag 7. oktober 2011

Ny innredning i fjøset..

Høstens store prosjekt har vært å bytte innredning i fjøset.
Innredningen har ligget klar på låven en stund, men tiden har bare ikke strukket til.
 Men nå er den endelig på plass - deilig!

Det har vært mange lange arbeidsdager, men det var definitivt verdt strevet.  
Støpe en kant til innredningen, rive ned den gamle, forskale, støpe og pusse. Skru opp innredning, støpe og pusse igjen. Male, male, male.. 
Den nye innredningen er på plass og malingsarbeidet er snart også i mål.
Høyresiden er ferdig støpt, stor forskjell fra den gamle innredningen til venstre.
Det har vært utrolig mye som skal gjøres, 
og kanskje et litt mer omfattende prosjekt enn 
hva vi hadde forestilt oss før vi startet.  
Jeg har prøvd og hjelpe til så godt jeg kan, men ikke bare med maling og kaffepauser. Nei, jeg har fått prøvd ut det meste av arbeidet og det har vært både morsomt og lærerrikt. Herlig at jeg får være med og prøve ut ting selv om jeg er jente og ikke har noen erfaring fra tidligere.

Støpe, glatte og pusse på betong
det er bare noen av tingene jeg aldri har gjort før..
Herlige mennesker som lar meg slippe til og prøve meg frem!

Lager forskalingsplater til støpingen
Lysner opp med nymalte vegger
 
Maling har det vært nok av, og jeg skal innrømme at jeg har blitt litt lei. 
Men det er jo så deilig når tak og vegger er nymalte. 
Det lysner opp og fjøset føles som nytt. 
-Hvertfall for en liten stund, det varer ikke så lenge som vi skulle ønske..
(Føler meg ikke akkurat fresh i de klærne.. Men det tenkes praktisk og ikke fint når man holder på slik.. )

Det gjenstår fortsatt noen malingsstrøk her og der, 
men stort sett er vi ferdige med prosjektet. 
Tusen takk til alle som hjalp til! 
-Vi hadde ikke greid det uten dere! 
 

Stripa har blitt en ordentlig fjøspus og er selvfølgelig med.

1 kommentar:

Takk for at du legger igjen et lite spor :)