tirsdag 26. februar 2013

På tide med barnerom..

Lille nuffa har rundet et halvt år og nå er det snart greit at barnerommet blir ferdig.
Vi gjorde en del allerede i sommer og planen var klar.

Jeg ville ha et nøytralt rom som kunne passe både til gutt og jente.
(Vi visste jo ikke hva vi ventet..)
Rommet skulle være helt lyse-lyse blått med hvite prikker..
Synes det var greit selv om det skulle bli ei lita tulle,
det er jo så mye annet som kan være rosa..
(Ja, for jeg orker ikke et sjokkrosa rom samme hva..)


Uansett hvor jeg lette kunne jeg ikke finne akkurat slik tapet jeg så for meg.
Jeg tittet gjennom utallige tapetbøker og var overalt hvor det fantes tapet..
(og ja, jeg sjekket rundt på nettet)
 
Tapeten var for blå
tapeten var for lilla
prikkene var for store
prikkene var for små
prikkene var blå..

Det var aldri DEN tapeten jeg ville ha..
Så det ble satt på vent,
jeg kunne ikke bestemme meg for noe annet.
Det var best å vente til babyen kom.


Men nå har vi endelig funnet tapet til Sigrid
og den er ikke prikkete i det hele tatt!


Tapet fra Borge - "Lilleby"

Gikk innom en tapetbutikk her om dagen og de hadde fått inn vårens nyheter fra Borge.
Det var så mange fine at det ble vanskelig og bestemme seg..
(..jeg bruker som regel ikke like så mange av barnetapetene til jente)

Tapet fra Borge - "Lilleby"
 Vi endte opp med disse to mønstrene, og jeg kan nesten ikke vente med å se resultatet..
Nå skal bare den siste veggen sparkles og pusses så er alt klart til tapetsering.

Det skal bli herlig å få et eget rom til lille nuffa..
I allefall et sted hvor ho kan ha alle tinga sine.
Det kan være greit at ho sover en liten stund til inne hos oss, synes jeg. 

Gleder meg til å vise dere når vi kommer i gang!
Ha en fin tirsdagskveld!


 
 



1 kommentar:

  1. Så koselig! Fine tapeter. Veldig Ida :)
    Kos deg med å pusse opp rommet!
    Gleder oss til å se <3

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et lite spor :)