fredag 12. februar 2010

Så har vi juksa litt...

En smakfull salat kan lages kjapt og enkelt
med bare noen få ingredienser.
 

Her har jeg tatt cherrytomater,
agurk, isbergsalat, reker og egg. 
Jeg lagde en aioli-lignende
dressing på en-to-tre. 
Bland sammen litt 
majones, 
cayennepepper, 
sennepspulver, 
hvitløk 
og olje 
og vips er dressingen klar.
Egentlig burde jeg hatt litt sitronsaft over dette også, 
men jeg ble helt satt ut på butikken tidligere i dag og glemte hele sitronen.


Tre barn i 8-9års alderen fløy rundt med hver sin vogn rundt i butikken. Høyreregelen har de hvertfall ikke lært. Heldigvis ungikk jeg å bli påkjørt, men de var ikke like heldige. Plutselig hørtes et høyt brak fra den ene enden av lokalet. Den ville handlevogn-jakten hadde slått feil, og de hadde kjørt rett inn i en "sjokkselger" full av pastillesker. Ungen hylskrek og det ble et sant kaos. Guttene la selvfølgelig skylden på hverandre.Morsomt at den ene gutten trodde dette ville hjelpe ham med å få påskeeggsjokoladen han så gjerne hadde lyst på. 

Så dagens moral er, 
det hjelper ikke å rasere butikken 
selv om man har lyst på sjokolade. 

1 kommentar:

  1. Morsomt innlegg, helt til jeg leser "påskeeggsjokoladen".. Er det mulig?? ALLEREDE? :/

    Dumme-dumme sjokoladefabrikker.
    (noe jeg egentlig ikke mener)

    Deilig salat, forresten! Når kommer du og kokkelerer for meg?

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et lite spor :)